22 Views

Dieta dla seniora.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Dieta dla seniora.

Kiedy myślimy o osobach w podeszłym wieku, najczęściej widzimy przed oczami schorowaną staruszkę. Ale trzeba pamiętać, że czasy się zmieniają, medycyna idzie do przodu, starzejemy się później, na wiele dolegliwości fizycznych istnieją bardzo skuteczne lekarstwa. Ale przede wszystkim należy pamiętać, że bycie osobą starsza nie jest równoznaczne ze złym samopoczuciem. Złe samopoczucie nie musi być „przywilejem” podeszłego wieku. Jedną z kwestii na którą warto zwrócić uwagę to dieta. Jako, że wiek wpływa także na pracę układu pokarmowego, osoby starsze często jedzą mało i nie dostarczają odpowiednich składników pokarmowych, potrzebnych w organizmie. Często osoby samotne nie mają też chęci na przygotowywanie posiłków tylko dla siebie. jest to ogromny błąd, gdyż odpowiednio dobrana dieta, sprawia że można jeszcze długo i aktywnie cieszyć się życiem. Cenne w diecie białko dostarczajmy do organizmu jedząc kasze, makarony dodając do nich chude mięso, lub mięso drobiowe, które wzmocni pracę układu krwionośnego. Nie zapominajmy o rybach które zawierają między innymi witaminę D, której często brak jest w odpowiedniej ilości osobom w podeszłym wieku. Pamiętajmy o nabiale, może to być mleko, lub kefiry, jogurty, maślanki, które pomagają w pracy jelit. No i oczywiście pamiętajmy o świeżych owocach o warzywach, które dostarczą dużą ilość witamin i minerałów, spowalniających procesy starzenia i chroniącymi przed nowotworami i miażdżycą. Na dobre samopoczucie nigdy nie jest za późno.

Pozostałe artykuły:

About the author:
Has 171 Articles

RELATED ARTICLES

Back to Top