10 Views

Suplementacja w diecie

4.00 avg. rating (76% score) - 1 vote

I spalacze tłuszczu i katalizatory metabolizmu działają trochę podobnie tj. stosowanie ich daje podobne skutki – szybciej chudniemy poprzez przyspieszenie tych procesów, które są odpowiedzialne za redukcję (bądź przeciwny jej proces) wagi. Spalacze tłuszczu poprawiają nasze zdolności do pozbywania się tkanki tłuszczowej, natomiast katalizatory metabolizmu usprawniają wszystkie procesy związane z przemianą materii, a na pewno te procesy, które odpowiadają za przemiany energetyczne. Jakie skuteczne środki odchudzające wśród nich znajdziemy?

W grupie spalaczy warto wymienić L-karnitynę i enzymy takie, jak inozytol, czy cholina, a w grupie stymulatorów metabolizmu szczególne miejsce zajmują herbaty i … jagody Acai, które wciąż są hitem w odchudzaniu, choć coraz częściej łączy się je z innymi składnikami. Można jeszcze przy okazji wspomnieć o takich suplementach, które ograniczają przyswajanie pewnych substancji. Dzięki nim również możemy zaoszczędzić trochę kalorii.
Suplementy blokujące przyswajanie tłuszczu i węglowodanów

Sztandarowym produktem w tej grupie środków jest chitosan pozyskiwany ze skorupiaków. Jego zadaniem jest blokowanie przyswajania tłuszczów dostarczanych w pokarmach. Czy to działa? Można spróbować, ale na pewno nie schudniemy zajadając się chitosanem i tłustymi pokarmami. Zakres działania tego środka jest dosyć ograniczony i na cuda liczyć nie możemy, co ciekawe bardzo podobnie działa błonnik, o którym pisałam już w jednym z poprzednich postów. Co więcej, błonnik blokuje zarówno przyswajanie tłuszczu, jak i przyswajanie węglowodanów. Wystarczy zjeść go odpowiednio dużo i odpowiednio wcześnie, np. płatki zbożowe na śniadanie. Dzięki temu zyskamy może nie tyle pełną ochronę ile możliwość zredukowania przyswajalności kalorii dostarczanych w następnych posiłkach. Warto to mieć na uwadze, zwłaszcza że w ten sposób zabezpieczymy się zupełnie naturalnie.
Spalacze tłuszczu: L-karnityczna czy CLA?

Obydwa środki działają bardzo podobnie jeśli chodzi o możliwe do osiągnięcia efekty. I L-karnityna i CLA działają wtedy, gdy ćwiczymy. Bez zwiększenia aktywności fizycznej nie możemy liczyć na to, że schudniemy, choćbyśmy zjadali duże ilości bazujących na nich suplementów. Substancje te są zdrowe, tj. raczej nam nie zaszkodzą, ale i tak musimy wykazać się zdrowym rozsądkiem i umiarem w ich dawkowaniu. Ważną zaletą tych środków jest też, to że nie tylko przyspieszają procesy spalania tłuszczu w czasie wysiłku, ale też poprawiają nieco naszą wydajność i przyspieszają procesy regeneracyjne po wysiłku.
Jagody Acai

Jagody Acai, znane u nas również pod angielskim określeniem Acai berry są stosunkowo nowym odkryciem dietetyków. To kolejna roślina endemiczna rosnąca tylko i wyłącznie w lasach Amazonii. Wbrew pozorom nie jest to typowa jagoda, bo owoce rosną na wysokich palmach, ale jak na jagodę przystało Acai jest bardzo bogata w najróżniejsze składniki odżywcze i w zasadzie należałoby ją uznać za królową wśród jagód, choć oczywiście jest to kwestia do dyskusji i… przebadania, nie wszystkie właściwości owoców, zwłaszcza tych które poznajemy od niedawna zostały już rozpoznane i zbadane. Niemniej jednak na dzień dzisiejszy wiemy już, że Acai warto wykorzystać w suplementacji z uwagi na niespotykane bogactwo zawartych w nich składników odżywczych, a poza tym owoce te można potraktować jako supresanty łaknienia i przyspieszacze metabolizmu, wykazują bowiem i takie i takie działanie.

Oczywiście kluczem w powodzeniu odchudzania bazującego na suplementacji z Acai jest wykorzystanie takich środków (suplementów), które faktycznie zawierają jagodę. W jej przypadku, podobnie jak w przypadku Hoodii Gordonii również pojawiło się dużo podróbek, nasze zakupowe wybory powinniśmy więc przemyśleć, a zakupów dokonywać dosyć ostrożnie. Z Acai jest tak jak z każdym innym naturalnym pożywieniem – owoc nam nie zaszkodzi. Przy okazji warto wspomnieć, że jest on głównym pożywieniem mieszkańców Amazonii, a także owocem uznawanym za naturalne panaceum czyli lekarstwem na wszystkie możliwe choroby.
Zawartość Acai

Klucz do sukcesu odchudzania z Acai leży w składzie jagody. I tak musimy wiedzieć, że jagoda Acai zawiera bardzo dużo błonnika, który jak wiemy jest naturalnym supresantem apetytu.
Poza tym w jagodzie jest też sporo białek (aminokwasów), dzięki którym nasz organizm może się odbudowywać i regenerować, a także sprawniej zarządzać wszystkimi procesami życiowymi, bo jak wiadomo białka wchodzą też w skład enzymów, hormonów i im podobnych substancji.
Jagoda Acai zawiera bardzo duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są nam niezbędne jako ochrona przed chorobami cywilizacyjnymi, oraz jako niezbędny składnik naszej diety. Kwasy te występują w Acai w takich ilościach, że w Amazonii z jagody tłoczy się olej, który jest z kolei bardzo często stosowany w zwalczaniu problemów związanych z trawieniem.
Oprócz tego jagoda ma bardzo wiele witamin, oprócz witamin młodości zawiera również witaminy z grupy B, które są niezbędne naszym włosom, skórze, paznokciom, oraz komórkom nerwowym.
Jeśli chodzi o wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego to ważne są też przeciwutleniacze, które nawiasem mówiąc wykazują znacznie szersze spektrum działania ochronnego na cały organizm. Przeciwutleniacze niszczą wolne rodniki tlenowe, głównych sprawców procesów starzenia.

Suplementy kombinowane mogą zawierać Acai w połączeniu z L-karnityną, zieloną herbatą czy kapsaicyną. W ten sposób naturalny potencjał jagód (i nie tylko) zostaje znacznie lepiej wykorzystany.

Pozostałe artykuły:

About the author:
Has 132 Articles

RELATED ARTICLES

Back to Top